LOGO g2018

    Verkoopstyling

    woonstijl

    Overweegt u uw huis te verkopen, of staat het wellicht al langere tijd in de verkoop, maar zonder resultaat? Overweeg dan verkoopstyling. Uiteindelijk wil iedereen zo snel mogelijk en met zoveel mogelijk winst zijn/haar woning verkopen. Bedenk dat woningzoekenden de eerste indruk van uw woning krijgen door het kijken naar de foto’s op veelal Funda. Uit onderzoek blijkt dat potentiële kopers moeilijk door (uw) persoonlijke spullen kunnen kijken. En als het tot een bezichtiging komt zorgt een overdadig interieur er regelmatig voor dat kijkers zich geen beeld kunnen vormen van hoe het interieur er uit zou kunnen zien met hun eigen meubels en accessoires. Alles leidt hen af van waar het eigenlijk om gaat: uw te verkopen huis met al zijn potentie. Een woningfoto wordt vaak heel kortstondig bekeken, en is dus sfeergevoelig. Dat wát er op de foto staat moet potentiële kopers prikkelen en nieuwsgierig maken naar de rest.  Door uw woning verkoop klaar te maken, zorgt u ervoor dat die eerste positieve indruk blijkt hangen.

    Niet in alle gevallen zijn grootschalige aanpassingen noodzakelijk. Het is de kunst een zo neutraal mogelijk uitstraling te creëren, voor een zo groot mogelijke doelgroep.


    Verkoopstyling duur?

    Bedenk dat een (eerste) vraagprijsverlaging van uw woning omdat deze al geruime tijd te koop u meer kost dan verkoopstyling. Daarnaast valt verkoopstyling onder de noemer ‘verkoopkosten woning’ binnen ons belastingstelsel. Dit betekent dat u deze kosten van de overwaarde mag aftrekken indien u ook daadwerkelijk een nieuwe woning koopt.